.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه چیز درباره ۷۰ دربی پایتخت/شهريور بدترين خاطره استقلالي ها

هفتاد و یکمین دربی پایتخت روز جمعه در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که این نهمین جدال تاریخ دو تیم در فصل تابستان خواهد بود.

این چهارمین دیداری است که سرخابی‌ها در شهریورماه برگزار می‌کنند اما در مجموع ۷۰ بازی گذشته؛ ۲۲ پیروزی برای استقلال؛ ۱۷ برد برای پرسپولیس و ۳۱ مسابقه به تساوی انجامیده است.

رقابت این دو تیم که از دهم فروردین سال ۸۶ که با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود در دربی شصت و هشتم بالاخره یک برنده پیدا کرد تا دید افکار عمومی به این دیدار بار دیگر مثبت شود. این روند در دو مسابقه بعدی دو تیم نیز ادامه یافت و این بار استقلالی‌ها بودند که در دو بازی رفت و برگشت فاتح دربی‌های شصت و نه و هفتاد شدند.

در هشت مسابقه گذشته این دو تیم در فصل تابستان استقلال دو بار و پرسپولیس چهاربار به پیروزی رسیده‌اند. دو دیدار از این هشت مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است.

از سوی دیگر استقلالی‌ها از شهریور ماه خاطره خوشی ندارند و در ۱۶ شهریور سال ۵۲ بازی را با نتیجه ۶ بر صفر به حریف واگذار کردند. آبی پوشان تاکنون ۳ بار در شهریور به مصاف پرسپولیس رفته‌اند و در هیچ یک از این ۳ مسابقه برنده نبوده‌اند./فردا


آمارهايي از 70 دربي گذشته

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1390/6/24/75270_787.jpg


http://www.fardanews.com/files/fa/news/1390/6/24/75269_864.jpg


بازیکنانی که به هر دو باشگاه گل زده‌اند:

مهدی هاشمی نسب (4 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس) شاهرخ بیانی (1 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس) غلامرضا فتح آبادی (1 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس)

برادران قرمز و آبی:

در تاریخ این دو باشگاه شاهد حضور تعدادی از برادران فوتبالیست در قالب یکی از این تیم‌ها یا هر دو تیم بودیم که خصوصاً حضور دو برادر در دو تیم رقیب باعث افزایش کرکری و جذابیت بیشتر دربی می‌شده است. فریدون معینی (پرسپولیس) و مسعود معینی (استقلال) مرتضی فنونی‌زاده (پرسپولیس) و مهدی فنونی‌زاده (استقلال) شاهین و شاهرخ بیانی (استقلال) غلامحسین و پرویز مظلومی (استقلال) مهدی و هادی مهدوی‌کیا (پرسپولیس) فرهاد و فرزاد مجیدی (استقلال) عباس و مسعود مژدهی (استقلال) محمود و محمد بیاتی (استقلال) رضا و بیوک وطنخواه (پرسپولیس). علی و فرشید کریمی(پرسپولیس)

همه نتايج دربي








 



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.